środa, 19 stycznia 2011

Ryż z sosem soczewicowym



We wczorajszym wpisie zachwalałem sos soczewicowy. Wspominałem, że nie zrobiłem fotki i nadrobię zaległości. Nie sądziłem, że aż tak szybko.
Pomysł na obiad był błyskawiczny. Jak zwykle pytanie - co jutro na obiad? (ja) Hmmm... (mama) Może sos soczewicowy?. No jasne, nie ma sprawy. Był taki dobry, że nie ma się nad czym zastanawiać.

Składniki:
1 szkl. suchej soczewicy czerwonej
2 cebule
1 papryka czerwona
1 natka pietruszki
1 koperek
1 puszka pomidorów całych / w kawałkach zmiksowana
ryż (u mnie biały)
chilli / cayenne
sól
czarny pieprz
Shanghai Wok Konytai
woda
olej do smażenia

Przygotowanie:
Gotujemy wodę na soczewicę. Przyznam, że wlałem na oko- już drugi raz zapominając, że do przepisu może się przydać. Jej ilość oceniam na mniej niż lub ok. 1 szklankę. Ustawiamy wodę na ryż - 2 szkl. wody na 1 szkl. ryżu. Gdy wody się zagotują wsypujemy zawartości szklanek, chwilkę gotujemy pod przykryciem, wyłączamy gaz i odstawiamy niech dojdą. Ostatnio dowiedziałem się, że nie należy mieszać ryżu w trakcie gotowania.

Obieramy cebulę, myjemy paprykę i siekamy w kostkę oba warzywa. Smażymy do miękkości cebulę. Można przesmażyć paprykę i później dodać do całości (tak robiłem), ale od następnego razu będę wrzucał paprykę na koniec żeby była surowa - po co się mają składniki odżywcze marnować.

Siekamy zieleninę. Do garnka z soczewicą, jeśli już doszła wlewamy pomidory z puszki zmiksowane, dodajemy cebulę i zagotowujemy. Wrzucamy następnie paprykę, zieleninę, doprawiamy przyprawami i podajemy z ryżem.


1 komentarz:

  1. Świetna potrawa. Moja ulubiona na moim "wygnaniu", prosta w przygotowaniu i smaczna, niedroga i z produktów, które zawsze mam w domu. Dziękuję za ten przepis, często z niego korzystam.

    OdpowiedzUsuń




Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie

Kontakt z blogerem:



Produkty wegańskie w bydgoskich sklepach