wtorek, 11 stycznia 2011

Racuchy z jabłkami



Dzisiejszy przepis to wariacja na temat placków z jabłkami, o których pisałem na blogu (link). Moja mama kilka tygodni wcześniej przygotowała na śniadanie racuchy. Bardzo mi się one spodobały, bo były puszyste (za sprawą drożdży). Do swoich dodałem starte jabłka. Przez to już tak nie wyrosły, ale uważam je za udane.

W sobotę robiłem pizzę, którą pierwszy raz i ostatni zapewne smażyłem na patelni, bo piekarnik się "wysypał". Przypomniało mi się teraz, że fachmanów trzeba wezwać.

W niedziele na obiad przygotowałem krokiety z ciecierzycy. Przepis już jest (link), ale dodałem nowe zdjęcie.
Była to też prostsza wersja (ciecierzyca, cebula, sól, pieprz). Przyprawiłem dodatkowo ostrym chilli i przyprawą kuchni tajskiej "Chiang Mai Curry" firmy Konytai (skład: pietruszka suszona, sól, cebula, czosnek, imbir, kolendra, kardamon, chilli, cayenne). Bardzo ciekawe w smaku i dość ostre :). Dodałem trochę mąki do ciecierzycy. Panierka z bułki tartej solidniej niż zwykle się przysmażyła.

Składniki:
mąka
ciepła woda
drożdże świeże
3-4 obrane i starte na "grubych oczkach" jabłka
aromat waniliowy lub migdałowy (opcjonalnie)
olej do smażenia

Przygotowanie:
W miseczce rozmieszać drożdże z ciepłą wodą. Do miski z mąką dodać rozczyn drożdżowy i pozostałą wodę, aromat i starte jabłka. Wyrobić dość gęste ciasto. Smażyć na rumiano. Podawać z dodatkami: dżemem (miałem jagodowy), syropem klonowy, z agawy (sam nie próbowałem jeszcze;) ) lub bez niczego. Można dodać do placków cukier.



3 komentarze:

  1. Uwielbiam drożdżowe racuchy, kojarzą mi się z dzieciństwem... Chyba sobie zaraz zrobię :).

    OdpowiedzUsuń
  2. wczoraj Ktoś zrobił mi wielką ochotę na jabłkowe racuchy. dziś przychodzę u i są. to chyba znak, że powinnam je zrobic :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. a co one takie blade ?

    OdpowiedzUsuń




Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie

Kontakt z blogerem:



Produkty wegańskie w bydgoskich sklepach