środa, 6 stycznia 2010

Krokiety ziemniaczane i surówka z kapusty kiszonej


Dzisiejszy post nie jest zbyt odkrywczy. Wcześniej robiłem już krokiety, lecz jakieś udziwnione z marchewką -> odsyłam tu. Obecne są w wersji najprostrzej i zarazem najlepszej. Ładnie wyglądają na talerzu z surówką z kapusty kiszonej, marchewki, cebuli i jabłka.
Smacznego.

Składniki:
Krokiety (12 sztuk)
6 ziemniaków
2 średnie cebule
pęczek koperku, pietruszki
sól, pieprz ziołowy
przyprawa do pizzy (można dać zioła wg własnego uznania)
2-3 szczypty gałki muszkatołowej
bułka tarta do panierowania
olej (użyłem rzepakowego) do smażenia

Przygotowanie:
Ziemniaki obrać, ugotować do miękkości i przecisnąć przez praskę. Cebulę posiekać i usmażyć, może być na złoto (niekoniecznie). Posiekać zieleninę. W jedym naczyniu połączyć składniki, przyprawić. Krokiety dobrze się lepi, ale łatwo się rozpadają na patelni, wiec trzeba łagodnie odwracać. Nie dawałem mąki, żeby nie było że się nie usmażyła. Bez zbędnych dodatków. Jeśli przygotowujecie na następny dzień to przed podaniem odgrzejcie w piekarniku.
Surówki nie robiłem. Przyszedłem do domu i już była. Dowiem się, jak ją przygotować i dopisze :P. Już wiem. Składa się z kapusty kiszonej, posiekanej cebuli, startej marchewki, oleju i opcjonalnie jabłka.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz




Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie

Kontakt z blogerem:



Produkty wegańskie w bydgoskich sklepach