niedziela, 27 grudnia 2009

Kosheri

Od jakiegoś czasu oglądam na kuchni.tv program pt: "Antony Bourdain: Bez rezerwacji". Prowadzący jest wieloletnim kucharzem, któremu znudziła się praca i teraz podróżuje po świecie, odkrywa przed widzami smaki świata i poznaje wielu ludzi. Większość potraw jakie pokazuje są niewegetariańskie. Podoba mi się ten program jednak z powodu zabawnych komentarzy prowadzącego, a nie jedzenia. Czasem jest się z czego pośmiać.

Ostatni odcinek, który oglądałem był o Egipcie. Usłyszałem tam o potrawie egipskiej, która jest u nich bardzo popularna. Nawet tradycyjna. Kiedy okazało się, że jest wegetariańska ucieszyłem się, bo rzadko się to zdarza. Zapamiętałem tylko nazwę i to, że była tam ciecierzyca. W przepisach w internecie nie wspominano o ciecierzycy, wiec uzupełniłem. Przepis znalazłem na stronce.

Ilości oryginalne liczone były chyba dla armii ludzi. Ja zmniejszyłem na swoje potrzeby.

Składniki:
1 szklanka ryżu
1 szklanka soczewicy (użyłem akurat zielonej, ale wole czerwoną)
3 cebule posiekane
2 ząbki czosnku posiekane
1 łyżeczka przecieru pomidorowego
1 puszka pomidorów krojonych
ciecierzyca (na oko)
makaron kolanka
sól ,pieprz czarny, pieprz kajeński
kminek (nie wiem czy nie miałbyć to kmin rzymski, cumin przetłumaczyłem jako kminek)
w przepisie oryginalnym jest biały ocet winny, którego nie dodałem

Przygotowanie:
Na rozgrzanym oleju podsmażyć ryż. Dodać wody i soli. Gotować na wolnym ogniu, aż ryż wchłonie wodę. Ugotować makaron i przechowywać w cieple. Ugotować do miękkości soczewicę i ciecierzycę.
Cebulę usmażyć na brązowo, po koniec dodać czosnek. Część cebuli odsączyć i odłożyć. Resztę wymieszać z octem winnym, dodać pomidory, przecier, przyprawy. Gotować.
Ja nie bawiłem się w odkładanie cebuli, tylko całą zawartość dodałem do sosu.
Na talerz nakładaj ryż, makaron, soczewicę, ciecierzycę (albo na góre). Polej sosem i posyp odłożoną poprzednio cebulką.
Ja polałem sosem pomidorowo-cebulowym.
Smacznego :).

Danie smaczne, ale nie powala. Może gdybym jadł to w egpiskiej knajpce smakowało by lepiej.

Więcej informacji i zdjęcie można znaleźć na angielsko języcznej Wikipedii.

Ja nie zdąrzyłem pstryknąć zdjęcia, bo baterie zdechły :/.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz




Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie

Kontakt z blogerem:



Produkty wegańskie w bydgoskich sklepach