niedziela, 6 grudnia 2009

Makaron z sosem soczewicowym


Z tym przepisem związana jest pewna sytuacja. Jakiś czas temu poznałem pewną dziewczynę, która podobnie jak ja interesuje się gotowaniem. Postanowiłem coś przygotować, żeby pokazać jej że wegetarianie też smacznie jedzą. Był to makaron z sosem soczewicowym. Zawiodłem jako pomysłodawca przepisu i jego wykonawca. Z makaronu wyszła klucha, sos był niesmaczny. To wszystko razem sprawiło, że pewnie nie przekonało jej to do tego rodzaju diety.

Dzisiaj reaktywacja tego dania (z lekką przeróbką). Nie chcę już nikogo do niczego przekonywać, no może tylko do jego spróbowania ;).

Składniki:
makaron spagetti
fasola czerwona
soczewica czerwona
pieczarki
dość sporo cebuli (ja dałem 3 i pół)
mały kubeczek jogurtu naturalnego

2 szczypty kurkumy
gałka muszkatołowa
curry
pieprz ziołowy / zwykły
sól
pasta curry
zioła prowansalskie

Przygotowanie:
Fasolę czerwoną gotujemy na miękko. Soczwicę na lekko rozgotowaną. Cebulę drobno siekamy (bardzo lubie siekać, sposobem "kucharskim" chcociaż jeszcze nie daje całkiem rady; wciąż ćwicze), tak samo postępujemy z pieczarkami (może być niedbale). Cebulę i pieczarki smażymy w garnku. Gdy będą gotowe nadmiar wody (chyba ze odparowała) odlewamy do pojemnika, aby później rocieńczyć sos lub wykorzystać do innego celu. Fasolę i soczewicę dodajemy do składników. Mieszamy. Dodajemy jogurt i ewentualnie troche wody z grzybów. Przyprawiamy. W trakcie przygotowywania sosu wstawcie makaron. To wszystko.
Życzę smacznego :)).


1 komentarz:

  1. Jeśli chodzi o siekanie cebuli- zobacz sobie film "Julie & Julia"; jedna z najlepszych scen, to ta w której Meryl Streep(Julia) sieka spoooro cebuli:) sama radość:)
    pozdrawiam
    Majka

    OdpowiedzUsuń




Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie

Kontakt z blogerem:



Produkty wegańskie w bydgoskich sklepach