środa, 3 lutego 2010

Zupa wiejska (pomidorówka) z fasolą


Dzisiejszą zupkę zrobiłem w oparciu o przepis Pascala Brodnickiego.
//Edit: strona już nie istnieje (październik 2010). Dobrze, że zanotowałem przepis. Szkoda, aby przepadł, bo jest świetny.

Zupa to taka pomidorówka (na kostce) z makaronem, fasolą i dużą ilością cebuli (aż 3, w tym cebula cukrowa - pierwszy raz o niej słysze). Spodobała mi się, bo jest jednogarnkowa i oczywiście zasmakowała. Trafiła do "ulubionych".

Przerobiłem ją na swoje potrzeby, zamieniając "coś" kaszą gryczaną, bo nie widziałem jej długo w talerzu. Zastąpiłem makaron pszenny razowym, który nazwałem "niby nitki", czerwoną fasolę zapuszkowaną na białą ugotowaną i dodałem także wege kostkę. Zabrakło u mnie świeżej zieleniny. Ratowałem się suszoną bazylią. Eksperymenty się udały :).

Składniki:
bulion warzywny (kostka)
olej / oliwa do smażenia
kasza gryczana
makaron świderki (z białej bądź gryczanej mąki)
2 cebule
4 łyżki koncentratu pomidorowego
1 puszka pomidorów (najlepiej zmiksować)
1 puszka fasoli białej (w oryginale jest czerwona, ale ja od początku robię z białą - nawet nie wiem dlaczego), a najlepiej to suchą ugotować
2 pomidory (obecnie je pomijam, bo zupa już jest mocno pomidorowa)
5 listków bazylii (robię bez, bo nie zapamiętałem jej z przepisu)
szczypta pieprzu kajeńskiego, ew. jeszcze słodką paprykę
pieprz i sól

Przygotowanie:
Najpierw trzeba posiekać cebule - w półplasterki bądź kostkę. Przesmażyć ją na patelni, aż się zeszkli. Następnie dodać fasolę z zalewą (jeśli z puszki). Taką ugotowaną również można z wodą. Suchą trzeba wstępnie namoczyć, odlać wodę, następnie zalać wodą świeżą i ugotować. Dodać kostkę bulionową i zagotować wodę do wrzenia. Wsypać kaszę gryczaną i makaron. Nie podaje ich ilości, bo zależy ona od tego jaką chcemy uzyskać zupę. Im więcej tym będzie gęściejsza. Moim zdaniem gęsta jest lepsza. Jeśli kasza i makaron będą miękkie to należy wtedy dodać pomidory z puszki, koncentrat i ewentualnie sparzone, obrane ze skórki i pokrojone w kosteczkę pomidory (miąższ też). Na koniec przyprawić solą, pieprzem czarnym, kajeńskim i papryką słodką do smaku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz




Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie

Kontakt z blogerem:



Produkty wegańskie w bydgoskich sklepach