piątek, 12 lutego 2010

Krokiety z kapusty


Krokiety z kapusty to kolejny już przepis z książki. Podałem je z "aromatycznym ziemniakami" i gotową sałatką z ogórków i papryki (można nabyć taką w Biedronce). Krokiety smakują jak podsmażona bułka z kapustą, ale nie ma się co dziwić, bo to główne składniki :).

Przepis na ziemniaczki jakoś mnie nie zadowolił, bo wyszły nie tak jak tego oczekiwałem.
Autor podaje, że po ugotowaniu należy je przesmażyć. Kiedyś robiłem już pieczone ziemniaki i zawsze zapiekałem je w piekarniku. Tak jest lepiej. Z wierzchu są wtedy chrupiące, a w środku miękkie. Tak jak gotowe frytki.

Składniki:

Krokiety:
kapusta białą (dałem pekinkę)
2 bułki grahamki
podsmażona cebulka
sól
pieprz
bułka tarta do obtoczenia
można dodać zieleninę

Aromatyczne ziemniaki:
ugotowane ziemniaki (nierozgotowane) - cząstki, plasterki itp.
kurkuma
chilli (albo pieprz cayenne)
pieprz np. ziołowy, świeżo mielony
imbir
gorczyca
suszona kolendra (nie miałem, na koniec posypałem posiekaną natką)

Przygotowanie:

Krokiety:
Kapustę trzeba przygotować tzn. oczyscić, zdjąć pierwszą warstwę, albo umyć, wyciąć głąb. Poźniej poszatkować i pociachać drobniej nożem. Zmacerować i ugotować na miękko. Z pekińską jest odrobinę łatwiej. Namoczyć bułki w wodzie i odcisnąć. Można użyć innych, niekoniecznie grahamek. Ja mam kilka worków "skamieniałych" bułek, wiec je wykorzystałem. Wymieszać składniki, przyprawić. Jeśli są zbyt rozwalające się dodać bułki tartej dla zagęszczenia. Smażyć na złoto na oleju.

Aromatyczne ziemniaki:
Rozgrzać patelnię, wlać oleju, dodać gorczycę (jak będzie strzelać to znaczy ze jest ok), resztę przypraw. Wrzucić ziemniaki, poruszać trochę, żeby nie przywarły. Smażyć. Autor podaje że 5 minut. Ja nie wiem ile trzymałem, pewnie za krótko.

Można inaczej. Ugotowane ziemniaki obtoczyć w oleju z przyprawami, włożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Zapiekać w dość mocno rozgrzanym piekarniku. Sprawdzić po pewnym czasie jak wyglądają. Przewracać co jakiś czas aby były brązowe ze wszystkich stron.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz




Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie

Kontakt z blogerem:



Produkty wegańskie w bydgoskich sklepach