poniedziałek, 14 lutego 2011

Puszpana i zupa soczewicowa



Kilka dni temu przygotowałem dwa przepisy z książki Rupowskiego. Jakoś tak mam, że napalam się na książki kucharskie przed kupnem, a jak już je nabędę to nie używam. "Kuchnia wegańską" przejrzałem i wypróbowałem z niej kilka przepisów, natomiast "Zaskakujące tofu" leży nieużywane. Nie mam na razie chęci robić nic z tofu.

Pierwsze danie to puszpana. Przyznam się, że nazwa jest mi całkowicie obca. Próbowałem dowiedzieć się o potrawie czegoś więcej, ale nie udało mi się. Nazwa w książce została spolszczona i stąd problemy. Nie mam pojęcia jak pisze się je w oryginale.

Puszpana

Składniki:
1 szklanka ryżu
2 ziemniaki
1 papryka czerwona
1/2 szklanki zielonego groszku
100 g słonecznika
2 łyżki oleju
2 szklanki wody
sól

Przygotowanie:
Ryż ugotować na sypko. Ziemniaki pokroić w cienki paski i usmażyć na patelni. Słonecznik uprażyć. Groszek i paprykę pokrojoną udusić. Ziemniaki, podduszone warzywa i słonecznik wymieszać i podawać z ryżem.



Zupa soczewicowa

Zupka przypomina konsystencją, smakiem i zapachem grochówkę. Lubię grochówkę i dlatego zasmakowała mi "soczewicówka".

Składniki:
150 g soczewicy czerwonej (sypnęło mi się pół paczki i trochę, czyli min. 180g+)
włoszczyzna
2 liście laurowe
1 cebula
szczypta majeranku, cząbru, imbiru
sól
kostka bulionowa (oryginalnie w przepisie, nie użyłem, bo była zbędna i nie miałem:P)
ziemniaki (mój dodatek)

Przygotowanie:
Pokroić włoszczyznę - marchewki, pietruszkę na krążki, seler, ziemniaki w kostkę, pora i cebulę posiekać. Podsmażyć chwilkę. Następnie zalać wodą i wsypać soczewicę. Gotować do miękkości. Jeśli jest zbyt gęsta można dolać wody. Doprawić ziołami, przyprawić do smaku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz




Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie

Kontakt z blogerem:



Produkty wegańskie w bydgoskich sklepach