piątek, 23 kwietnia 2010

Przepyszne śniadanko i obiad, czyli owsianka z bananem i risotto grzybowe


Na moim blogu wpis śniadaniowy to rzadkość. Ja "specjalizuje się" raczej w daniach obiadowych. Mogę polecić wszystkim szukającym wegańskich śniadań blog Śmierć kanapkom.
Tak już mam, że moje kulinarne zmysły nie budzą się rano wraz z resztą ciała, tylko przed porą obiadową ;).

Przepis na owsiankę znalałem na youtube - Diet Recipe - Go Banana's. Przypadł mi do gustu, bo uwielbiam wcinać banany. Czesto zabieram je na uczelnie, zamiast kanapek.

Owsianka nie jest mi obca, ale takiej jeszcze nigdy wcześniej nie jadłem. Dzięki mleku sojowemu z Biedronki, które nie jest takie złe (no i tańsze) mogę ją znowu zacząć jeść. Zrezygnowałem z nabiału jakiś czas temu (będzie ponad miesiąc). W międzyczasie próbowałem z wodą lub sokiem, ale nie smakowała tak dobrze jak z mlekiem.

Risotto grzybowe widziałem kiedyś na kanale kuchnia.tv. Przygotowywał je James Oliver. W przepisie używa się wina vermuth, ale ja wypiłem je zanim zabrałem się za risotto. Na pewno daje niezły ziołowy posmaczek. Użyłem 3 rodzajów grzybów: boczniaków, pieczarek i suszonych leśnych "czarnych łebków", które kiedyś sam zbierałem :).

Owsianka z bananem

Składniki (1 porcja):
mleko sojowe (smakowe bądź naturalne)
płatki owsiane
1 banan
cynamon

dodatki np.:
rodzynki
żurawina
pestki dyni itp.
także świeże owoce

Przygotowanie:
Płatki owsiane przygotowujemy w małej ilości mleka. Mają wyjść na gęsto. W między czasie rozgniatamy widelcem w talerzu/misce obranego banana na paćkę. Namaczamy w gorącej lub zimnej wodzie (słyszałem o dwóch wersjach) rodzynki, żurawinę jeśli są konserwowane dwutlenkiem siarki. Po kilku minutach odcedzamy. Do talerza z bananem nadładamy owsiankę, mieszamy. Posypujemy dodatkami i cynamonem.



Risotto z 3 rodzajami grzybów

Składniki:
kilka pieczarek
kilka boczniaków
garść grzybów leśnych suszonych
1 papryka
pół kostki bulionowej
woda
1 szklanka ryżu białego długoziarnistego (może być specjalny do risotto - arborio)
1 cebula
sól
pieprz
sos sojowy

Przygotowanie:
Zalewamy zimną wodą suszone grzyby. Myjemy pieczarki i boczniaki. Siekamy w plasterki pieczarki, a boczniaki w mniejsze plastry. Grzyby suszone kroimy drobniej. Wodę zachowujemy. Siekamy cebulę. Kroimy w kostkę paprykę. Na silnie rozgrzanym oleju smażymy cebulę, grzyby (wtedy nie puszczą wody), paprykę mieszając często. Jak papryka zmięknie wyłączamy patelnie.
W garnuszku rozgrzewamy olej i smażymy ryż aż będzie przezroczysty i zalewamy wodą z grzybów. Zmniejszamy gaz i mieszamy od czasu do czasu. W między czasie grzejemy wodę w czajniku (mniej niż 0,5 l). Przelewamy do dzbanka, wrzucamy kostkę bulionową. Podlewamy od czasu do czasu ryż.
Kiedy będzie gotowy przekładamy na patelnię z grzybami, mieszamy, przyprawiamy. Podgrzewamy jeśli ostygło.


3 komentarze:

  1. owsianka zawsze z bananami :)
    risotto też super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, mleko sojowe dla faceta? Zacytuję pewne stare i mądre przysłowie: "schabowy z soi i pała nie stoi". Kobiety też nie powinny spożywać soi, bo zwiększ ryzyko raka piersi. Soja jest bezpieczna do spożycia jedynie po poddaniu jej fermentacji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam na razie z tym problemów.

    OdpowiedzUsuń




Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie

Kontakt z blogerem:



Produkty wegańskie w bydgoskich sklepach